تحولات لبنان و فلسطین

«ویکتور اوربان» نخست‌وزیر مجارستان امروز (سه‌شنبه) با بیان اینکه اوکراین نمی‌تواند در جنگ با روسیه در میدان نبرد پیروز شود، تاکید کرد که برای نجات جان انسان‌ها، به گفت‌وگو و آتش‌بس نیاز است.

مجارستان: اوکراین نمی‌تواند در میدان جنگ پیروز شود

ویکتور اوربان در نشستی خبری با اشاره به اینکه دونالد ترامپ نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، اگر پیروز شود، تا مراسم تحلیف خود صبر نمی‌کند بلکه بلافاصله پس از انتخابات پنجم نوامبر (۱۵ آبان)، برای صلح در اوکراین اقدام خواهد کرد، گفت: رهبران اروپایی باید نسبت به این موضوع واکنش نشان دهند.

نخست‌وزیر مجارستان که مدت‌هاست از ترامپ حمایت می‌کند، همچنین اظهار داشت که ارتباطات مستقیم و غیرمستقیم میان طرف‌های درگیر مورد نیاز است و این موضوع که یک طرف ثالثی میان آنها میانجی گری کند، بخشی از سیاست بین‌المللی است.

اوربان گفت: ما نمی‌خواهیم جلوی چیزی را بگیریم، فقط می‌خواهیم رهبران اروپایی را متقاعد کنیم که راهبرد خود [در مورد اوکراین] را تغییر دهند، چرا که استراتژی فعلی کارساز نیست.

پیش از این، وزیر دارایی مجارستان اعلام کرد که بوداپست با به تعویق انداختن تصمیم خود در مورد زمان تمدید تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه، توافق نهایی درباره وام ۵۰ میلیارد دلاری گروه هفت «G۷» به اوکراین را تا بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده متوقف خواهد کرد.

اوربان تنها چند روز پس از اینکه مجارستان ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را به دست گرفت، «ماموریت صلح» خود را آغاز کرد که شامل سفر به مسکو و کی‌یف و همچنین دیدار با ترامپ بود که با واکنش شدید رهبران اروپایی مواجه شد.

به نوشته «رویترز»، مجارستان به شدت به واردات نفت و گاز از روسیه متکی است و شرکت «روس اتم» روسیه نیز در حال ساخت نیروگاه هسته‌ای در مجارستان است.

مجارستان نسبت به دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا، روابط گرم‌تری با روسیه دارد. این کشور به اوکراین سلاح ارسال نمی‌کند و اوربان نیز با انتقاد از اعضای اتحادیه اروپا و ناتو به دلیل ارسال تسلیحات به کی‌یف، تاکید کرده است که چنین اقداماتی به تشدید جنگ منجر خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.